Autor |
Temat: Idealne AvP 3 - koncepcje |

Lieutenant Colonel
Dołączył: 2002-03-14
Posty: 1321
|
Idealne AvP 3 - koncepcje
Tak sobie zwiedzałem ostatnio Forum strony AvPNews, i trafiłem na dział poświęcony AvP3 - idee fanów koncepcje.
Dlaczego nie zastanowić się nad trójką ??
Macie jakieś pomysły ?? Co byście zostawili z AvP i AvP 2 ?? A może zmiana gatunku ? AvP RPG ?? RTS właśnie powstaje - AvP Extinction. Ale ja chętnie bym zobaczył coś w stylu Starcrafta - tzn. jako Marines budujemy coś w stylu mini procesora atmosferycznego, ktory pozwala na obszarze danej powierzchni funkcjonowac ludziom normalnie, a chcąc zapuścić się dalej, musieliby zbudować następny. Z kolei pozostale budynki to buynki ksztaltem przypominające te z kolonii HH - np. Centrum dowodzenia. W ten sposób mielibyśmy zajebiscie wyglądającą bazę, coś jak wspomniane Hadley's Hope. Co do typów jendostek - wiadomo, operatorzy Smartgun'ów, Pulsetek, Flamethrower'ów, APC, Dropship, ciągnik Jordenów, ładowatki, exosuit, medyków, itp.
Co do Predatorów - lokacje na kształt starożytnych cywilizacji, strzeliste budowle, kopuły w kolorach ciepłych - pomarańcze, czerwienie ... takie nie bardzo kolorowe, pastelowe. Pokryte różnymi wzorami. Jednostki - podobnie jak w przypadku Marines, w zaleśności od pancerza i posiadanej broni. Co się tyczy pojazdów - tu mozna by zaszaleć.
Obcy budowaliby struktury typu wielkie gniazdo, siedzibę Królowej, ktora byłaby widoczna jednynie dla rasy Obcych, a dla pozostałych po zniszczeniu budowli. Inne budynki - wylęgarnia, oraz pomieszczenia w ktorych przechowywaliby żywe organizmy potrzebne do zapłodnienia - zwierzęta, ludzi, predatorów. W zależnosci od nosiciela, Obcy przyjmowałby jego cechy. To wymuszałoby na twórcach pewne ograniczenia, aby nie powstały groteskowe mutatny. Ale takie zwierzaki jak np. psy, koty - ok. Ew. cechy Obych mogłyby się ujawniać w zależnosci od ilości "pokarmu", jakie przeznaczeymy na jednostkę.
Miejsce gry ?? Właściwie dowolne, ale obstawałbym za lokacjami futurystycznymi, a raz na kilka map jakaś dżungla czy coś w tym stylu.
pozdr ____________________________________ SHIT HAPPENS
|
|
2003-05-20 08:34:23
|
|
MODERATOR
Dołączył: 2002-03-15
Posty: 1965
|
Byl kiedys projekt moda do AvP GOLD, ale chyba juz niestety upadl (nie wiem bo nie moge nigdzie znalezc linka:() ktory przerabial golda na gre bardziej taktyczna. Oprocz udoskonalenia "skinow" postaci dodano Sentry Guns, spawarki i inne bajery. Misje polegaly na odbijaniu kolonistow, ochronie kompleksow poprzez sensowne rozstawianie sentry guns. Oczywiscie zawsze cos i tak wysiadlo i trzeba bylo gdzies pobiec, wlaczyc zasilanie i inne bajery. W ekipie biegaly z nami boty, w wersji finalnej mialo byc cooperative multipalyer. Trzeba bylo sie oslaniac, zywotnosc postaci porownywalna z ta w Counter Strike-u. Generalnie gierka zyskala wiele na grywalnosci, ale pojawienie sie Avp2 chyba zabilo pomysl. Dla mnie wlasnie takie rozwiazanie byloby idealnym AvP. Niestety kurwa jak cos sie dobrze zapowiada to zawsze musi sie spierdolic  
|
|
2003-05-20 08:58:38
|
|

Major
Dołączył: 2002-09-08
Posty: 842
|
z tym gniazdem Obcych to mi sie przypomnial Dungen Keeper. Calkiem niezla gra
Chociaz po czesci jestem za stworzeniem nowego wymiaru (wymiaru 3D) w swiecie AvP, to jednak wole pozostac przy starym swiecie.
Warcraft 3 nie pociagnal mnie tak mocno jak W2 czy W1 z idealnym zreszta klimatem. Moznaby natomiast zrobic cos na ksztalt Blade of Darkness, tj. kamera zza plecow bohatera, badz z widoku pierwszej osoby. cos takiego bylo juz mozliwe w AvP 2, ale grafika byla bardzo cienka.
Wspomniany wyzej BoD byl gra miodna, choc czesto sie zawieszal (przynajmniej na moim starym sprzecie) ale opcje i mozliwosc wykonywania wielu skomplikowanych czynnosci (np. wyskok, atak, wir, atak, blok) w ciagu kilku sekund bylo rzecza naprawde wspaniala. Gdyby naprzyklad taki Obcy dzieki kilku klawiszom na klawiaturze mogl skoczyc i pazurami rozszarpac ofiare, albo bedac predziem wykonywac rozne uklady, np. skok-odskok-strzal itp. takie zroznicowanie bardzo ladnie wplyneloby na klimat gry. potem jeszcze jakas mrrroczna muzyczka odpowiadajaca danemu miejscu, napiecie i skoki akcji (niespodziewane zmiany w otoczeniu[wybuchajace rury z para etc.]), element zaskoczenia. Bardzo podobalo mi sie w AvP 1 to, ze jak skakal na mnie f-hug., to za pierwszymi kilkoma razami odlatywalem z krzesla przerazony, czasem nawet upadalem na podloge Balem sie Alienow spadajacych z sufitu. w dwojce tego nie ma. nie ma szoku i zaskoczenia
podsumuwujac, podoba mi sie koncepcja obrazu zza plecow z roznorakimi urozmaceiniami i dobra grafika, choc zapewne wymagania bylyby ogromne.
nie lubie jednak RTS-ow powstalych ze strzelanek. to nie dla mnie, chociaz Diablo 1 i Baldur's Gate ubustwiam
|
|
2003-05-20 09:27:57
|
|

Lieutenant Colonel
Dołączył: 2002-03-14
Posty: 1321
|
A co byście powiedzieli na grę DOKŁADNIE pokazującą wydarzenia z dwójki - wcielamy sie np. w postać Ripley. Widok jak w FPP ale gra miałaby elementy RPG - rozmowy i tak dalej. Co prawda gra byłaby ograniczona interakcyjnie, wszyscy znaliby zakończenie... ale .. wyobraźcie sobie - walczyć w ładowarce z Królową, spotkać ją w Ulu, pochodzić z Vasquez i Hicksem po HH ... Ehhhh ____________________________________ SHIT HAPPENS
|
|
2003-05-20 09:48:09
|
|
SAMMAEL
Not bad for a human
|

Lieutenant Colonel
Dołączył: 2003-02-26
Posty: 1254
|
AvP 3
Jak dla mnie mógłby być zbudowany na bazie dwujki, jednak wymagałby kilku waznych zmian - jak "pogrubienia" Obcych czy wprowadzenia do gry lepszej i skuteczniejszej lokalizacji trafień(obecnie walisz z m41 w łeb i typ pada dopiero po kilku strzałach). Jednak nie chciałbym aby akcja toczyła się w HH, w AvP2 czułem sięjak w niebie gdy wszedłem do koloni a tam znajome widoki, ściany itp.i jeszcze to czerwone światło - bosko. Ale wolałbym zagrać w coś świerzszego, np. na statku, miasto/wioska, dzungla itp.
Co do RTS, opisywany przez Rogue za bardzo kojarzy mi się z Starcraftem, ja ew. strategie Obcego widze bardziej taktycznie - gropa Marines, zadanie do wykonania i koniec (czoś jak Inqubation). ____________________________________ Nie dyskutuj z idiotami, najpierw sprowadzą cię do swojego poziomu a potem pobiją doświadczeniem.
|
|
2003-05-20 10:06:46
|
|

MODERATOR
Dołączył: 2002-03-11
Posty: 830
|
emgine..
Przede wszystkim ENGINE!
FOXINTERACTIVE z uporem maniaka uzywa w swoich FPP-kach badziewnego silnika LITTECH - smutne to... pewnie wynika z ceny... taki badziew dostaja pewnie za pol darmo a za porzadny engine musieliby zaplacic. Silnik ten od biedy sie sprawdza w singlu - choc nawet tu widac (po swiatlach i innych efektach) ze jest daleko w tyle za tymi ktore nadaja "standard" - czyli za produkcjami ID SOFTWARE, EPIC, czy VALVE... W multi nie sprawdza sie wogule... ktokolwiek pisal kod sieciowy powinien sprzatac kible a nie gry tworzyc, bo skopal sprawe na maxa. Pod wszystkimi innymi wzgledami (latwosc tworzenia modow etc) silnik ten takze jest daleko daleko w tyle za przecietna... :(
AVP3 powinno byc stworzone na DOBRYM silniku - jesli chodzi o nadchodzace lata to sadze ze rzadzic beda dwa silniki:
DOOM III - to bedzie kozacki engine i na pewno powstanie na nim wiele innych gier procz dooma [moze SOF3 etc], i wlasnie na nim widzialbym majchetniej nastepne AVP!
Druga mozliwoscia bedzie nowy silnik VALVE - ten ktory jest uzyty w nadchodzacym HALF-LIFE II - sadzac po screnach i opisach to tez bedzie "power"!
I na tym sie w zasadzie mozliwosci koncza... jest jeszcze niby KARMA - engine uzyty w UNREAL II ale mi osobiscie jakos sie on nie podoba... ____________________________________ "I AM READY MAN, READY TO GET IT ON!"
|
|
2003-05-20 10:33:53
|
|

Major
Dołączył: 2002-09-08
Posty: 842
|
jesli chodzi o RPG'a rodem z ktoregos z filmow o Obcym, to najchetniej gralbym na Nostromo. Chociaz graloby sie switnie, to jednak po dwoch, trzech razach by sie znudzilo. Jenda lokacja to za malo. Moznaby zrobic raczej akcje Aliena z predziem na Nostromo i predalienami na np. statku jockeyow i HH. Jakbym sie bardziej zastanowil, to w sumie pomyslow jest wiele na takie idee
|
|
2003-05-20 10:59:05
|
|

Lieutenant Colonel
Dołączył: 2003-01-11
Posty: 1430
|
AvP3
Sprawą priorytetową jest postawienia na jak najwyższy realizm gry.
Zacznijmy od kwasowej krwi, powinna przeżerać ściany, podłogi, czyli wszystko.(wiem, że zajęło by to kupe miejsca, ale cóż)
Dalej, akcję AVP3 przeniósłbym w kosmoś, tzn na statek kosmiczny, gdzie istnieje groźba rozchermetyzowania kadłuba, oczywiście to by była tylko jedna plansza, ale przydałoby się coś takiego umieścić w trójce.
Dalej ku większemu realizmowi, wstawić możliwość używania przez gracza wszystkich przedmiotów i przebijania każdych szklanych drzwi i okien w celu przedostania się do sąsiedniego pomieszczenia na skróty.
To tyle, ajk cś mi przyjdzie do głowy to dopiszę
Pozdro ____________________________________ zapraszam_do_dalszej_prawdziwej_dyskusji.
|
|
2003-05-20 11:39:31
|
|

Lieutenant Colonel
Dołączył: 2002-09-08
Posty: 1252
|
ja tam nie mogę przejść 1 i 2
więc 3 może dla mnie na razie nie powstawać :)
a jeśli już, to jestem za pomysłem na bazie filmu - w ogóle mogliby wypuścić 4 gry, które bazowałyby odpowiednio na każdym filmie, tylko z jakąś naprawdę dobrą grafiką (vide: wypowiedź Ciachsona), fabułą i levelami ____________________________________ - Hey, Mefisto, have you ever been mistaken for a Donald Duck ?
- No, have you ?
|
|
2003-05-20 20:24:35
|
|

Lieutenant Colonel
Dołączył: 2002-03-14
Posty: 1321
|
Z tą grafiką to nie przesadzajmy, AvP 2 miało wypasioną grafę, ale engine był żałośnie zoptymalizowany, a AvP miał bdb. jak na swoje czasy silnik, dało się w niego całkiem przyzwoicie pograć na słabszym sprzęcie, a mimo braków w grafice był o wiele miodniejszy i klimatyczny od dwójki. Fakt że grafa musi być i to porządna, ale żeby nie było przerostu formy nad treścią, jak to miało miejsce w AvP2.
I ponownie jestem za stworzeniem czegoś na kształt interaktywnego filmu/filmów bazujących na wszystkich czterech części Obcego.
Pozdr ____________________________________ SHIT HAPPENS
|
|
2003-05-21 11:52:06
|
|
Lance Corporal
Dołączył: 2003-03-13
Posty: 38
|
Nie silnik grę czyni...
Myślę, że - jak zwykle - najważniejszy będzie pomysł na fabułę. Mam trochę dość super wypasionych graficznie i muzycznie gier w których brakuje klimatu.
Ja np bym widział taką grę trochę jak Deus ex - RPG z perspektywy pierwszej osoby z rozbudowaną intrygą, a obcaki (nie mówiąc o predziu) byłyby osią fabuły i najgroźniejszym przeciwnikiem, a nie mięchem do zabijania (moim zdaniem nic tak nie obniża "groźności" przeciwnika jak to że jest trzysetnym przeciwnikiem tego rodzaju).
Fabuła osnuta wokół obcych niekoniecznie wymusz potykanie się o nie co dwa kroki. Najlepszym wg mnie rozwiązaniem byłoby umiejscownie czasowe fabuły na początku spotkań z obcymi - kiedy jeszcze prawie nic o nich nie było wiadomo.
|
|
2003-05-22 07:09:21
|
|
SAMMAEL
Not bad for a human
|

Lieutenant Colonel
Dołączył: 2003-02-26
Posty: 1254
|
w sumie AvP3 mógłby byc dla mnie tylko AvH3. Predzie jakos mi nie pasują. Za to chętnie bym zagrał w bardziej klaustrofobicznych klimatach, p ty z pistoletem vs biegający gdzies obcy (ala Nostromo). ____________________________________ Nie dyskutuj z idiotami, najpierw sprowadzą cię do swojego poziomu a potem pobiją doświadczeniem.
|
|
2003-05-22 07:25:04
|
|

Lieutenant Colonel
Dołączył: 2003-01-11
Posty: 1430
|
Właśnie, tak jak Misiek powiedział, obcy, powinien być najgroźniejszym przeciwnikiem, a nie mięchem.
Klaustrofobiczne klimaty są ok, like I said. ____________________________________ zapraszam_do_dalszej_prawdziwej_dyskusji.
|
|
2003-05-22 08:48:24
|
|

Captain
Dołączył: 2002-07-17
Posty: 570
|
Jest taka gra 'alien infestation' - niby-strategia na pc. Rok wydania ok 1998-2000
Opisuje historie ataku "innych" obcych na kolonie ludzi. Ma sie do dyspozycji niedobitki personelu bazy i sie kombinuje w roznych misjach.
Widzial ktos? ____________________________________ When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
|
|
2003-05-23 09:15:44
|
|

Lieutenant Colonel
Dołączył: 2002-03-14
Posty: 1321
|
NO JASNE !!
Ja mam recenzje tego w Secret Service !! Moge porobić skany i dać Ciachowi żeby wrzucił, chyba że ktoś inny chce to załatwić Ale faktycznie dużo tam pisze o Obcym i nawiązaniach do filmu Nawet baza jest podobna do kolonii.
Pozdr ____________________________________ SHIT HAPPENS
|
|
2003-05-23 09:30:36
|
|

Captain
Dołączył: 2002-07-17
Posty: 570
|
w sumie to mam te gre w domu, ale ze nie chce mi sie jej odpalac to faktycznie lepiej zebys ty zrobil skany ____________________________________ When dealing with aliens, try to be polite, but firm. And always remember that a smile is cheaper than a bullet.
|
|
2003-05-23 11:44:52
|
|

Lieutenant Colonel
Dołączył: 2002-03-14
Posty: 1321
|
Arghh... masz TAKĄ grę w domu i sie nie chwalis ?? Zagraj w nią chwilę i skrobnij slowko o grze. A skany zalatwie w przeciągu tygodnia
pozdr ____________________________________ SHIT HAPPENS
|
|
2003-05-23 18:36:23
|
|
|
|