Autor |
Temat: ALIENS: Science Lab-MUD |

Captain
Dołączył: 2002-12-24
Posty: 700
|
ALIENS: Science Lab-MUD
Wpadłem na koncepcej napisania gry tekstowej (MUD) z elementami strategii, wszyscy napewno znaja AvP MUD, w ktorym prowadzi sie jedna postac i zdobywa PD poprzez rozwalke mobow.
W SL wygladaloby to troche inaczej.
Mianowicie kierowaloby by sie poczynaniami grupy czterech, pieciu postaci, technika, komandosa, inzyniera, biologa i (tu wymysle jeszcze) a cala sprawa polegalaby nie na walce, ale na obserwacji i eksperymentach na obcych w ich naturalnym srodowisku (tu bym wykorzystal motyw plynu asymilujacego z "Aniolow Apokalipsy")
Byloby kilka rozbudowanych lokacji (Planeta obcych, zainfekowana kolonia itd.)
Na Alienach poza obserwacjami, jak juz napisalem wykonywaloby sie eksperymenty, ktore albo skonczylyby sie kleska, albo daly kompanii doskonala bron bilogiczna, ktora pozniej mozna by wykorzystac wojnach itp.
Walka oczywiscie bylaby, ale tylko sporadycznie, w ekstremalnych sytuacjach (badanie bozdzcow obcych itp), istotna stalaby sie pozniej przy prowadzeniu armii zmutowanych obcych (albo cos w tym stylu)
Obcymi moznaby zyskiwac nowe planety z nieprzyjazna czlowiekowi fauna, poprostu zrzucaloby sie takich i na dol i....... juz.
zrobilaby sie z tego typowy rolplej-strategik przy ktorym wszystkie warcrafty (genialna rzecz, swoja droga) moglyby sie schowac.
Pozniej tylko kosmetyka w stylu animowanego intra, outra i paru animacji w srodku.
I co myslicie?
ps.
Chodzi mi o to ze wszystkie gry (Oprocz posaci obcego w AvP0 z obcymi, sprowadzaja sie wlasciwie do wyzynania powyzszych, a przeciez tak nie mozna w kolko i bez przerwy... ____________________________________ I work for the company, but other than that I'm an okay guy.
|
|
2002-12-27 20:26:33
|
|

Captain
Dołączył: 2002-12-24
Posty: 700
|
Tu daje szkic koncepcyjny, ktory napisalem sobie dzisiaj
ALIENS: SCIENCE LAB
MUD
-Sterowanie grupą pięciu postaci:
-Komandos
-Technik
-Biolog
-Naukowiec
-Medyk
-Czesc pierwsza, zazycie plynu asymilujacego zrzut na specjalnie zainfekowana kolonię, rozlozenie sprzetu, start.
-Prowadzenie obserwacji zachowania społeczności obcych.
-Rozrost kolonii (dosylanie przez kompanie nowych ludzi do infekcji), przeprowadzanie eksperymentow na obcych, im wiecej obcych i przeprowadzonych eksperymentow tym wiekszy dostep do palety powyzszych, np.
poczatkowo mozna przeprowadzac eksperymenty dotyczace tylko zachowan i reakcji, pozniej w miare rozrostu infekcji, dalsze eksperymenty, w końcu biologiczne.
-Zasiedlanie obcymi nowych planet wokol ukladu slonecznego, powtarzanie procedury (ale dostepem do coraz szerszego wachlarza eksperymentow i mozliwosci)
-Postacie podlegaja odlamowi kompanii, ktora przeksztalcila sie w niezalezna korporacje, kolonie beda wiec inwigilowane przez szpiegow kompanii,
-Po stworzeniu odpowiedniej ilosci, odpowiednich obcych mozna rozpoczac wojne z kompanią.
-Obcy beda wygladali inaczej i posiadali rozne cechy w zaleznosci od fauny planety na ktorej sie rozwina.
-Walka postaci z obcymi tylko w kilku sytuacjach (przy niepowodzeniu jakiegos eksperymentu)
-Eksperymenty, a raczej ich efekty moga zakonczyc sie sukcesem, lub wymknac spod kontroli i zamienic w kleske.
-Rozbudowywanie personelu i posiadanych narzedzi.
:D
I tyle, do wymyslenia jeszcze absolutnie wszystko  ____________________________________ I work for the company, but other than that I'm an okay guy.
|
|
2002-12-27 20:44:10
|
|
MODERATOR
Dołączył: 2002-03-15
Posty: 1965
|
Jezeli uda ci sie stworzyc cos takiego, to jestes wielki Oby nie skonczylo sie na dobrych checiach.
|
|
2002-12-28 01:19:34
|
|

Lieutenant Colonel
Dołączył: 2002-03-14
Posty: 1321
|
Michał
Eh, weź się w garść i napisz opowiadanie na podstawie tego co wymysliłeś Jako człowiek nieobeznany z pewnymi terminami, nie bardzo się orientuję w tych "klimatach".
Pozdrawiam
SUCHY : co ze skanami ??  ____________________________________ SHIT HAPPENS
|
|
2002-12-28 10:56:34
|
|
MODERATOR
Dołączył: 2002-03-15
Posty: 1965
|
Spoko spoko. Skany juz niedługo A co do głównego tematu, to trzymam gorąco kciuki, oby ci sie udało. Ja z chęcią bym pograł
|
|
2002-12-28 11:07:54
|
|

Captain
Dołączył: 2002-12-24
Posty: 700
|
Tak, pomysl jest, ja tez bym w cos takiego strasznie chetnie pogral, problem w tym ze jedyny jezyk komputerowy jaki mam opanowany to Basic.
I cholera zrobilbym to, niezaleznie ile by to mialo trwac, bo kiedys na amstradzie pisalem gre w basicu przez prawie rok (Tez MUDA), tylko ze nie mam zielonego pojecia jak sie do tego zabrac, a na informatyce w szkole zawracaja glowe "Wytnij i wklej oszolomie!!"
Opowiadanie moge napisac, ale zdaje sie ze Chrysalis zrobil juz cos w tym stylu (no moze nie do konca, ale o eksperymentach na obcych), po za tym byl juz Labirynt, Aniloy Apokalipsy wlasnie, wiec mimo ze jako gra koncepcja jest fajna, to jako opowiadanie moze okazac sie troche wtorna.
Ahh
Jak sie robi takie rzeczy?
W dzisiejszych czasach jest jeszcze cos takiego jak jezyki komputerowe?
Bo moja wiedza w dziedzinie pisania programow zdych na amstradzie (Moj pierwszy komputer ) ____________________________________ I work for the company, but other than that I'm an okay guy.
|
|
2002-12-28 14:02:50
|
|
MODERATOR
Dołączył: 2002-03-15
Posty: 1965
|
Z tego co wiem jest coś takiego jak noname MUD, może nazwa troche inna ale jest coś takiego. Masz napisany kod, do ktorego dodajesz wlasne opisy i ksztalty lokacji, postacie NPC, umiejetnosci itp. Na poczatek moze poszukaj tego i potestuj na tym. Bazowy kod zródłowy też można zmieniać, jest napisany albo w C, albo w C++, też już nie pamietam
|
|
2002-12-28 19:40:22
|
|

Captain
Dołączył: 2002-12-24
Posty: 700
|
Ok.
To zaczynam szukac i biore sie do roboty.
Ciekawe, czy jak juz wszystko by bylo gotowe, to moznaby namowic Virusa zeby animowane intro i outro zrobil? ____________________________________ I work for the company, but other than that I'm an okay guy.
|
|
2002-12-28 20:38:39
|
|
MODERATOR
Dołączył: 2002-03-15
Posty: 1965
|
Generalnie muda nie da sie "skonczyc", wiec jakie outro?
|
|
2002-12-28 23:25:12
|
|

Captain
Dołączył: 2002-12-24
Posty: 700
|
Nu, ale to nie bedzie typowy MUD, to bedzie polaczenie muda ze strategia, a najlepiej RTS-em tylko jak to tekstowo zrobic?
hmmm.
Suchy?
Nie wiesz dokladnie jak sie nazywal ten program? ____________________________________ I work for the company, but other than that I'm an okay guy.
|
|
2002-12-28 23:47:28
|
|
MODERATOR
Dołączył: 2002-03-15
Posty: 1965
|
Nie mam pojecia jak to sie nazywalo, ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz
|
|
2002-12-29 00:19:55
|
|
|
|