Autor |
Temat: Aliens Rogue Incursion |

First Lieutenant
Dołączył: 2003-07-12
Posty: 360
|
No i gierka ukończona, niestety nie mogę powiedzieć by mnie porwała. Zula chodzi jak w kiślu, nawet biegając robi to z trudem. Snujemy się po tych korytarzach to w jedną to w drugą stronę (backtracking jak cholera), strzelanie do obcych też bez szału - niby fajnie się poruszają po ścianach, ale ich reakcja na strzały to jakaś amatorszczyzna (pamiętam jak w którejś z pierwszych gierek strzelanek z obcym były takie satysfakcjonujące odgłosy pękania czaszki obcego, tutaj nic takiego nie ma). No i boss na końcu tragedia, uciekanie przed nim w kiślu jest tak emocjonujące, że można się pociąć. Ogólnie takie naciągane 4/10.
|
|
2025-10-10 19:57:07
|
|
Lance Corporal
Dołączył: 2012-12-04
Posty: 47
|
@johnny
Moim zdaniem trochę surowo oceniłeś grę ale szanuję Twoją opinię bo każdy ma swój gust i odporność
na głupoty/błędy/niedbalstwo twórców gier. Ja zaznaczam, że też nie uważam tę grę za wybitną
ale akurat niektóre "wady", które wymieniłeś to są tzw. główne cechy gry, dajace się logicznie
(przynajmniej ja tak to widzę) wytłumaczyć:
- backtracking: skoro lądujemy na opuszczonej bazie z plagą Xenomorfów to nic dziwnego, że większość
obszaru bazy jest niedostępna bo nie mamy kart dostępu a niektóre drzwi są zaspawane z drugiej strony.
oczywiście fabuła dodatkowo pozbawia nas jedynej broni (Pulse Rifle) mogącej niszczyć szkło ochrone
niektórych skrzynek elektrycznych bez których nie da się otworzyć ważnych drzwi.
- wolne poruszanie się postaci (Zula): bohaterka gry to ex-marine po bardzo ciężkim urazie kręgosłupa,
wymagający częstych rekowalescencji, jadącej na środkach przeciwbólowych (to znamy akurat z komiksów),
która trafiła na planetę o ciężkich warunkach (atmosfera ledwo zdatna do oddychania), itp. w grze brakowało
mnie informacji (jeżeli taka była to mnie to umknęło) jaka była grawitacja na tej planenie. bo jakby napisali,
że była nawet ciut większa od ziemskiej to już byłoby wszystko pięknie wyjaśnione.
- wolne poruszanie się bossa: to ledwo stojący na nogach, śmiertelnie rany Obcy bo z dziurą w klatce piersiowej
Niestety na kiepskie strzelanie nie mam logicznego wyjaśnienia. Chociaż miałem wrażenie, że po drugim patchu
było minimalnie bardziej efektownie (więcej tryskało kwasu) ale o tym, nie było żadnej wzmianki na liście zmian
więc pewnie coś się mnie przewidziało). Brak możliwości rozerwania Obcego (np. granatem) i odstrzelenia dowolnej
części to duży minus. Pomijająć gry z serii AvP na PC to już nawet w "Alien Resurrection" (2000) na PSX można
było czasem odstrzelić Obcemu to i owo (mimo że to było chyba generowane losowo ale jednak było) to brak takiej
możliwości ciężko wytłumaczyć w grze z 2025. Sama animacja "ragdoll" po zabiciu to trochę za mało.
Po za tym Pulse Rifle jest słabą bronią. Niby strzela specjalną amunicja (bo to jedyna broń, która może
zniszczyć pancerne szkło chroniące niektóre skrzynki elektryczne) to jakoś nie czuć mocy tej amunicji
podczas strzelania do Obcych. Fakt, strzelanie jest efektowne, ale nie efektywne.
Zamiast możliwości korzystania z uniku wolałbym, żeby było np. uderzenie z kolby. Unik bardziej pasuje
to Amandy Ripley (cywil) a nie do Zuli (ex-marine).
Tak czy siak dla mnie kiepskie strzelanie do Obcych jest nadal lepsze od braku strzelania do Obcych dlatego
większa szansa jest, że szybciej ponownie wrócę do gry "A:RI EE" niż do "Alien Isolation" bo tam po zebraniu
wszystkich "znajdziek" (identyfikatory, wiadomości, itp.) nie ma co robić, oprócz łażenia po stacji
(gdy się zrobi zapis gry na chyba 15 lub 16 poziomie). W A:RI EE można przynajmniej swobodnie połazić po odblowkowanej
bazie (dobrze jest zrobić zapis gry po zebraniu wszystkich taśm z nagraniami tuż przed ostatnim zadaniem)
i przynajmniej postrzelać do Obcych (którzy się losowo pojawiają). No i przynajmniej można jeszcze rzucić w Obcego
np. młotkiem lub innym nieprzydatnym przedmiotem
Zobaczymy jakie zmiany lub usprawnienia nastąpią w II części gry. Na razie nie ma jeszcze określonej daty wydania
ale wiadomo, że gra jest w trakcie tworzenia więc oby w przyszłym roku się pojawiła. Jak dla mnie, dopóki nie wyjdzie
kolejne "Aliens vs Predator 4" albo "Aliens: Colonial Marines 2" czy nawet "Aliens: Fireteam Elite 2" to takie gry
jak "Alien: Rogue Incursion Evolved Edition" mogą być tworzone jako "zamienniki"
|
|
2025-10-11 11:06:22
|
|
|
|