Wspólne forum dyskusyjne stron:
www.aliens.ibt.pl
aliens.g4sa.net
www.fiorina.prv.pl

| PROFIL | REJESTRACJA | LOGOWANIE | SZUKAJ | TEMATY | UŻYTKOWNICY | PRYWATNE WIADOMOŚCI |
<< Poprzedni temat :: Nastepny temat >>   Tematy    Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu
Autor Temat: More APC :))
MAYAK




Staff Sergeant
Dołączył: 2002-09-24
Posty: 127

More APC :))

Taa..Jest takie angielske czy amerykańskie powiedzenie "It`s difference of opinions,what makes horse races so interesting" Coś takiego widać tutaj,ścierające się racje utworzyły zajebisty tech-talk.Bomba!Przeciw realności APC wykorzystano porównanie go z istniejącymi współcześnie transporterami op.Istotnie niektóre rzeczy budzą zastrzeżenia np.jak zauważa Tomexx,prześwit jest jak dla pojazdu wojskowego wyjątkowo mały,ale nie zapominajmy że gabaryty APC są mocno ograniczone wymiarami rampy i komory ładunkowej promu zrzutowego UD4.Coś za coś.Brak wyeksponowanych na pancerzu łopat,łomów lin czy siatek świadczy o tym iż projektant APC musiał być zafascynowany technologią Stealth czyli minimalizacji odbicia radarowego(popatrzmy na samoloty F117,F22 czy B2,żadnych rakiet,bomb i zaczepów pod skrzydłami,wszystko ukryte)stąd niska sylwetka,odsuwana na tył wieżyczka z działkami i zapewne pokrycie "antyradarową" warstwą.Koło zapasowe nie jest konieczne jeśli pojazd wyposażony jest w układ centralnego pompowania kół i obręcze umożliwiające jazdę z przestrzeloną oponą,zresztą..opony kuloodporne produkuje się już teraz a co dopiero w 2179.Krytykowane przez kogoś boczne położenie włazu desantu wymusza sam układ konstrukcyjny APC-góra i tył wozu zajęte są przez wieżyczkę i mechanizm jej przesuwania,a przedział desantu znajduje się między osiami transportera.Najpoważniejszą moim zdaniem wadą APC byłaby jego wrażliwość na miny.Np.używany przez US MARINES transporter LAV 25 czy często tu przytaczany SKOT mają po 8 kół,i nawet po utracie na minach jednego czy dwu kół od biedy pojadą dalej.Dla 4-kołowego APC utrata koła byłaby już nielichym problemem,i nawet posiadanie "zapasu" nic by nie pomogło.Widzieliście wielkość kół APC? Kierowca który miałby wymienić takie "kółeczko" w warunkach bojowych chyba wolałby się pociąć.Oczywiście nigdzie nie powiedziano że APC nie ma wbudowanego jakiegoś antyminowego radaru czy innego wykrywacza min:))Gdzieś w dyskusji padło pytanie"Co będzie jeśli teren działań to wielkie bagno lub wertepy?"Cóż,tam z pewnością APC utknął by na amen,pamiętajmy jednak że misja z SULACO miała jasno określony rejon działania:LV 426-Hadley`s Hope.panujące tam warunki były więc znane.(Hmm,ale ktoś już chyba o tym napomknął)Do akcji w skrajny warunkach USMC posiada pewnie inny pojazd,coś w rodzaju uzbrojonego ATV.Shaihulud wspomniał o filmie(świetnym zresztą)P.Verhoewena "Starship Troopers" W Troopersach lądujący prom zostawiał na ziemi odłączalny,nieruchomy moduł desantowy,i potem żołnierze(mimo całego posiadanego high-tech`u)wszędzie zapieprzali "z buta".Zestaw prom+transporter(jaki by ten ostatni nie był)jest jednak o niebo praktyczniejszy,i bardziej "elastyczny" w działaniu.Pora na małe podsumowanie.Rzeczą która mnie osobiście najbardziej nie leży jest przesadne ukazanie rozmiarów wnętrza APC,nie jest to jednak wina transportera lecz bardziej "warsztatu filmowego"(po prostu typowy filmowy "bug")APC ma z pewnością parę niedociągnięć,ale biorąc pod uwagę ilość zawartych w jego projekcie sprzecznych wymagań i sposób ich realizacji,to jak na fikcyjny pojazd,prezentuje się zajebiście realnie.Uff! Pozdro


2001-09-01 14:10:00
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Piok vel sluz vel pokrak




Gość


Re: More APC :))

Hia

Nie sadze zeby , ograniczenie wilkoscia rampy zrzutowej bylo dobrym wytlumaczeniem znikomego przeswitu APC .
przeciez moglby miec wieksza ilosc kol o mniejszej srednicy co pozwoliloby mu nareszcie rozsadny przeswit.A jak sam zauwazyles zwiekszenie ilosci kol , zwiekszyloby o wiele odpornosc APC na wybuchy min. A zwiekszenie przeswitu umozliwiloby mu sprawne poruszanie sie po bezdrozach.
A propos technologii STEALTH , opiera sie ona oprocz warstw antyradarowych, takze na odpowiednim uksztaltowaniu kadluba.Na jak najwiekszym wyeliminowanie plaskich powierzchnii zastapieniu ich albo oblymi ksztaltami tak jak to jest zastosowane w B2, albo duzej liczbie kanciastych , ustawionych pod roznymi katami plaszczyzn tak jak w przypadku F117-A.
Jeszcze jedna sprawa, w dzisiejszych transpoterach opancerzonych a takze w czolgach stosuje sie takie uksztaltowanie kadluba , zeby burty a takze przod i tyl pojazdu mialo powierzchnie , byly nachylone w stosunku do podloza pod katem innym niz 90% w celu ulatwienia zrykoszetowania pociskow uderzajacych w pancerz.
A APC przypomina raczej wielkie pudelko od zapalek na kolach o scianach bez zadnych zalaman tudziez oblosci, a pociski ktore by go trafily maja o wiele mniejsza szanse zrykoszetowania ze wzgledu na prostopadle burty...
To tyle
Piok


2001-09-01 15:37:00
Odpowiedz z cytatem
tomexx




Second Lieutenant
Dołączył: 2002-03-22
Posty: 317

dodam

Powem krotko
APC w dropshipie nieunieruchomiony!
No bo jak skoro od razu po wyladowanu wyskakuje jak z procy... Mimo checi nie zauwazylem jakis automatycznych systemow stabilizacji.
Latajacy ekfipunek w APC na byle wertepie.
Gorman na foteliku z kolkami jasny gwint! Przecie nie wyszedl by zywy po jezdzie na wertepach. Jezdzil by w te i wewte az by przy mocnym podoskoku rokwasil sie o cos wewnatrz.. ( w statkach, samolotach, samochodach wszystkie siedzienia, fotele sa nieruchome z wiadomej przyczyny Jezeli juz musza byc ruchome, to sa na szynach, ze specjalna blakada by w czasie poruszania sie nie lataly )

Hym rozmyscie to sami....


2001-09-02 02:07:00
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
MacVas




Private First Class
Dołączył: 2002-04-05
Posty: 60

A moze to Apc transportował Dropshipa




2001-09-02 10:35:00
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odpowiedz z cytatem
Wyświetl posty z ostatnich:   
Tematy    Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

 


Powered by phpBB