Autor |
Temat: ALIEN: ISOLATION |
MIKET
The Great Cornhollio!
|
Lieutenant Colonel
Do³±czy³: 2003-10-08
Posty: 1411
|
hmmmm...mysle ze tu miales po prostu niefart imgo wentylacja to niepewna sprawa, sam bylem swiadkiem gdy sam siedzialem w szafie i Obcy po prostu wszed³ do otworu wentylacyjnego naprzeciwko - i mowie tu wlasnie o tym w scianie a nie na suficie. Inna sprawa ze przechodzac obok, wentylacja otworzy³a sie z automatu ____________________________________ MU-TH-UR 6000
|
|
2014-10-12 02:03:27
|
|
Major
Do³±czy³: 2008-01-20
Posty: 995
|
wczoraj gdy wychodzi³em z szybu wentylacyjnego, Obcy akurat wspina³ siê w stronê sufitu, fajnie to wygl±da³o bo jedyne co zd±rzy³em zauwa¿yæ to noga i ogon przed swoj± twarz±.... ____________________________________ http://alienschamber.blogspot.com/
[img]http://www.mediafire.com/convkey/6eb7/v2c5f7k7bdcvkhcfg.jpg[/img]
|
|
2014-10-12 10:37:09
|
|
Sergeant
Do³±czy³: 2011-11-26
Posty: 112
|
Godzinę przed północą ukończyłem Alien: Isolation, i muszę przyznać, że nie zapomnę tej gry. Sama fabuła nie jest wyróżniająco wybitna, lecz nie funduje niedorzeczności, a nowe elementy są naprawdę wpasowane z gracją. Co mnie najbardziej chwyciło za wyObcowane serducho, to ponury klimat. Im dalej w las, tym większa izolacja.
Nie zgodzę się, jakoby momentami tytuł był kulawy czy nudny - cały czas byłem wkręcony, i znowuż pochwalę koncept Working Joes'ów, ponieważ perfekcyjnie wypełniają etapy pozbawione obecności Obcego. Zaś efekty dźwiękowe nawet w "najspokojniejszych" chwilach nie pozwalają nam zapomnieć o zagrożeniu.
Ośmielę się powiedzieć, że Isolation jest bardzo ważnym tytułem ALIEN: nie dość, że po tak długim czasie dane nam było otrzymać godny tego miana "produkt", to przede wszystkim jest to pierwsza gra "Obcy", która tak dobitnie pokazuje bardzo istotną rzecz:
SERIOUS SPOILER ALERT
==============
==============
*
*
*
*
*
*
(podkreślić tekst)
Obcego nie da się pokonać.
*
*
*
*
*
*
==============
==============
END OF SPOILER
Kto gra, niech walczy, kto jeszcze nie ma, niech nie zapomni i kiedyś w końcu nabędzie tę grę, bo warto. ____________________________________ Peace Love Empathy
|
|
2014-10-19 09:53:51
|
|
HICKS
I'm here, baby! I'm here!
|
MODERATOR
Do³±czy³: 2002-03-14
Posty: 1815
|
|
2014-10-20 12:53:29
|
|
Major
Do³±czy³: 2008-01-20
Posty: 995
|
W ten sposób to można skrytykować (wyśmiać) wszystko.
Battlefield to taka gra która nas prowadzi za rączkę, idziemy przed siebie i zabijamy bezmyślnie kolejnych wrogów, w dodatku kopiuje hollywood i filmy o żołnierzach. xD
Gta V? Czy twórcy uciekali z lekcji fizyki? Nie ma samochodów które tak by się zachowwywały! Ale słaba gra! xD
A o zaletach nie wspominajmy nic.
Dla mnie to nie jest recenzja, tylko jakiś skeczyk zrobiony specjalnie żeby wzbudzić "kontrowersje" wśród fanów. W ogóle jak patrzę na tych "recenzentów" to już widzę, że nie chciałbym mieć takich kolegów.
Ogólnie to Prometeusz świetny film a Isolation słaba gra ____________________________________ http://alienschamber.blogspot.com/
[img]http://www.mediafire.com/convkey/6eb7/v2c5f7k7bdcvkhcfg.jpg[/img]
|
|
2014-10-20 13:32:42
|
|
Lieutenant Colonel
Do³±czy³: 2004-09-02
Posty: 1393
|
Nie wiem jak co poniektórzy, ale ja mam za słabą psychikę ostatnio do tej gry. Pograłem kilka godzin i tak mnie ten Obcy ciśnienie podnosi, że nie mogę za długo pograć . Próbuje teraz uciec z sekcji psychiatrycznej, jak cicho bym się nie zachowywał to mnie ten paskuda dorwie i wyłotosi.
|
|
2014-10-20 18:49:58
|
|
Major
Do³±czy³: 2008-01-20
Posty: 995
|
Odkryłem że "Alien: Isolation" budzi mnie lepiej niż kawa.
Nie żartuję. Pogram 10 minut i mam lepsze efekty niż po kubku kawy. ____________________________________ http://alienschamber.blogspot.com/
[img]http://www.mediafire.com/convkey/6eb7/v2c5f7k7bdcvkhcfg.jpg[/img]
|
|
2014-10-20 19:16:42
|
|
Sergeant
Do³±czy³: 2011-11-26
Posty: 112
|
Nie poddawaj się, Corvax! Ta misja to chyba pierwszy trudny kawałek Isolation, też się porządnie namęczyłem w tym miejscu.
Szafki to wspaniali przyjaciele. ____________________________________ Peace Love Empathy
|
|
2014-10-20 22:04:04
|
|
Lieutenant Colonel
Do³±czy³: 2004-09-02
Posty: 1393
|
Przebrnąłem jakoś, dziś po pracy wracam. Gorzej, bo mi się już flary pokończyły, więc mogę korzystać jedynie z awaryjnych drzwi i szafek . Scenariusz sam się pisze normalnie.
|
|
2014-10-21 10:42:37
|
|
Major
Do³±czy³: 2008-01-20
Posty: 995
|
Ja niedawno utknąłem w pewnym punkcie, ale wczoraj już ruszyłem dalej. Chciałem tylko powiedzieć, że mimo tego, iż poruszamy się po zamkniętych pomieszczeniach gra nie jest liniowa, powtarzałem ten sam etap wiele razy i się nie znudziłem, za każdym razem nieco inaczej... się umiera.
Uciekając przed Obcym schowałem się pod łóżko i rzucił się na człowieka w korytarzu a mi udało się uciec. Kolejnym razem tego samego człowieka ogłuszyłem, ale wpadłem dużo później na innego, narobiliśmy hałasu i Obcy rozszarpał najpierw mnie...
Akcje z tej gry można opowiadać jak prawdziwe historie, czuję jak bardzo wychodzi ze mnie geek w tym momencie
____________________________________ http://alienschamber.blogspot.com/
[img]http://www.mediafire.com/convkey/6eb7/v2c5f7k7bdcvkhcfg.jpg[/img]
|
|
2014-10-21 10:59:29
|
|
Sergeant
Do³±czy³: 2011-11-26
Posty: 112
|
|
2014-10-21 12:12:53
|
|
SAMMAEL
Not bad for a human
|
Lieutenant Colonel
Do³±czy³: 2003-02-26
Posty: 1242
|
Odpaliłem Alien na swoim leciwym blaszaku, o dziwo chodzi na ultra w full hd
a przynajmniej na razie (a udało mi się przez ostatnie dwa dni dojść do... szafki z ubraniem ;p)
niestety dojÅ›cie do kolejnego punktu programu poczeka pewnie do weekendu ____________________________________ Nie dyskutuj z idiotami, najpierw sprowadz± ciê do swojego poziomu a potem pobij± do¶wiadczeniem.
|
|
2014-10-21 19:52:13
|
|
Lieutenant Colonel
Do³±czy³: 2004-09-02
Posty: 1393
|
Gra jest bardzo dobrze zoptymalizowana, ja też nie mam najnowszego sprzętu, a gra hula aż miło
Co do DLC to na pewno się pojawią (w końcu season pass), ale jak na razie się na nie rzucać nie będę, poczekam aż stanieja.
|
|
2014-10-22 20:02:46
|
|
MIKET
The Great Cornhollio!
|
Lieutenant Colonel
Do³±czy³: 2003-10-08
Posty: 1411
|
Przeszedłem. Done. 30h więc chyba rekord pobiłem ...fakt, trochę w szafkach przesiedziałem Na 100% Hardzie dla jasności.
Ostatnio tyle czasu t mi System Shock 2 zajął więc za tyle zabawy za 120 zł to z przyjemnością wydane.
Gra nie jest dla każdego. Nie każdemu podejdzie. Nie każdy ja polubi. Dla mnie rewelacja i razem z AvP (1999) jest to #1 wśród gier alienowych
Fabuła banalna (ale filmy zresztą tez) i zdarzały się rzeczy nieco dziwne (o czym póxniej jak też przejdziecie) ale rewelacja i czapki z głów dla CA za naprawdę utrzymanie w tajemnicy kilku faktów dot. fabuły - a czytywałem w zasadzie większość materiałów, więc miło było się zaskoczyć.
AI Obcego idzie rozgryźć - za wyjątkiem jego trasówek. To że Obcego znam na wylot nie przeszkadzało by siedzieć po 15min w szafce, czy wychodzić na 3 sekundy by zaraz potem wrócić bo usłyszałem piknięcie w wykrywaczu Klimat jest po prostu miażdżący. Fenomenalnie zbudowany Sevastopol.
Do tego Working Joes dodają klimatu - po raz pierwszy w alienowych grach rozszerzono universum w tak fajny, niebanalny sposób.
Kilka chwil po całej rozgrywce utkneło w pamięci. Tu mi do głowy przychodzi jedna ważna sytuacja jakoś w połowie rozgrywki gdy siedziałem pod podłogą i Obcy mnie odnalazł i pełzł do mnie - już myślałem że po mnie a jednak udało się wyjść z tego cało, choć już totalnie bez paliwa do miotacza (rewelacyjny był efekt gdy ogień się rozciągał po jego głowie przez zdawałoby się - kawał czasu, by jednak się ostatecznie wycofał...)
-- teraz tylko DLC zostało do przejścia.
Imho totalnie pojechali po bandzie. Chyba tylko dla oglądalności (i $$). Idąc tym tropem to Outlast to gra o blogerze szukającym ciągle baterii do kamerki - bo nic innego tam nie robimy. Zdecydowanie czepianie się na siłę. ____________________________________ MU-TH-UR 6000
|
|
2014-10-22 23:06:34
|
|
Second Lieutenant
Do³±czy³: 2008-01-24
Posty: 339
|
@MIKET
Panowie z redlettermedia mają trochę racji w swojej krytyce. Większość rozgrywki A:I polega na otwieraniu drzwi i naciskaniu guzików, pokręteł i wajch. Gra nie jest przez to zła - tylko jest niepotrzebnie długa. Szczerze powiem, że czuje klimat A:I, ale ani razu obcy mnie nie przestraszył. ____________________________________ Some men just want to watch the world burn.
|
|
2014-10-23 13:36:50
|
|
MIKET
The Great Cornhollio!
|
Lieutenant Colonel
Do³±czy³: 2003-10-08
Posty: 1411
|
Owszem, gra na tym polega ale utrzymywanie takiego argumentu jako podstawy do krytyki uwazam za nieuzasadnione. TO NIE JEST FPS, a mam wrazenie ze jest A:I jest oceniany w tych kategoriach. O to tu chodzilo, ze nie masz (w wiekoszosci) mozliwosci obrony tylko spierd...lanie i chowanie sie. Czy ktos krytykuje CoD za to ze sie tylko strzela? i think not. ____________________________________ MU-TH-UR 6000
|
|
2014-10-23 14:09:53
|
|
Sergeant
Do³±czy³: 2011-11-26
Posty: 112
|
Jak dla mnie im mniej używania jakichkolwiek narzędzi ofensywnych w takiej grze tym lepiej. Za długo dla mnie też nie było.
Nie w przerażaniu leży moc Izolacji, a w nacisku, jaki kładą na graczu różne wyzwania w postaci zagrożeń. Dzięki temu wciskanie guzików i ciągnięcie wajch nie jest monotonne, przynajmniej nie w moim odczuciu. ____________________________________ Peace Love Empathy
|
|
2014-10-23 15:47:28
|
|
Major
Do³±czy³: 2008-01-20
Posty: 995
|
Tak, w tej grze nie tyle działa przerażenie co ciągłe zaszczucie! Chociaż nie powiem, przestraszyłem się nie raz solidnie podczas grania w ten tytuł! Zawsze gram po zapadnięciu zmroku oraz koniecznie zwiększam poziom głośności, tak żebym słyszał najmniejszy szum, a ciężkie kroki obcego dudniły basem tak, że aż czuję lekkie drgania w panelach
W tej grze audio to podstawa, jeżeli ktoś gra na głośnikach z laptopa to mu współczuję, niech sobie jeszcze zakryje pół monitora Myślę że wystarczą nawet jakieś tanie ale dobre słuchawki jeżeli nie ma się w domu głośników!
Co do wspomnianej krytyki... Splinter Cell. Tutaj tez praktycznie cały czas musisz się kryć. Czy ktoś mówi o tym jako o wadzie? Caaaaały czas trzeba się chować za szafkami, jaka nuda
Poza tym w "A:I" oprócz wciskania guzików i chowania się po szafkach można:
- zbierać przedmioty i konstruować z nich kolejne, bardziej zaawansowane
- czytać notatki
- podziwiać wnętrza, światło, nastrój, dźwięki
- bać się
- lub przynajmniej czuć napięcie
- uczestniczyć w wydarzeniach o podobnym klimacie co najlepszy filmowy horror sci-fi w historii kina przez 30 je**nych godzin i więcej, za pier**loną stówkę!
Mało?
To jak to się stało że Super Mario Bros polega tylko na chodzeniu w prawo a jest ponadczasowym klasykiem? Każdą złą recenzję uznaję za prowokację, lub przynajmniej pozwala mi myślec o autorze jako o kimś, kto woli tłuc w inny gatunek. Może woli strategie i przesuwanie oddziałów rycerzy na mapkach albo przeładowywać magazynki co kilkadziesiąt sekund. ____________________________________ http://alienschamber.blogspot.com/
[img]http://www.mediafire.com/convkey/6eb7/v2c5f7k7bdcvkhcfg.jpg[/img]
|
|
2014-10-23 17:00:45
|
|
Second Lieutenant
Do³±czy³: 2008-01-24
Posty: 339
|
MIKET napisa³: | Owszem, gra na tym polega ale utrzymywanie takiego argumentu jako podstawy do krytyki uwazam za nieuzasadnione. TO NIE JEST FPS, a mam wrazenie ze jest A:I jest oceniany w tych kategoriach. O to tu chodzilo, ze nie masz (w wiekoszosci) mozliwosci obrony tylko spierd...lanie i chowanie sie. Czy ktos krytykuje CoD za to ze sie tylko strzela? i think not. |
No sorry MIKET, ale ja od momentu kiedy dostałem w swoje ręce miotacz ognia nie schowałem się ani razu przed obcym do żadnej szafki, tylko smażyłem drania ile wlezie.
A i kiedy znajdujemy strzelbę gra zamienia się w FPS-a i jest się praktycznie postrachem androidów.
Ja nie mam problemu ze skradankami, bo lubię ten gatunek, ale logiczne jest, że nie będziesz chował się po szafkach mając możliwości obrony przed agresorami w sytuacji bez wyjścia. ____________________________________ Some men just want to watch the world burn.
|
|
2014-10-23 19:20:14
|
|
MIKET
The Great Cornhollio!
|
Lieutenant Colonel
Do³±czy³: 2003-10-08
Posty: 1411
|
Widzisz, to tutaj wychodzi rozbieznosc w stylu rozgrywki. Ja u siebie na hardzie wszelkie materiały chomikowałem. Nie rzucałem noismaker'ów, EMP czy flar gdzie popadnie. Pipe bomb nie uzyłem ani razu. Strzelbe wykorzystałem moze z 4 razy. To samo z Revolverem - bo najczęsciej z tyłu głowy była mysl ze gdzies tam jest obcy albo ze lepiej zachowac amunicję na inną, bardziej brutalną okazję. Tutaj lepiej uniknąć konfrontacji.
Owszem miotacz się przydał, kilka razy dupę uratował ale na mojej drodze nie było zbyt dużo butli z gazem więc go oszczędzałem a nie grzałem przed siebie torując sobie drogę ogniem.
Tak czy owak - zważywszy m.in. na ilość amunicji i materiałów - jestem daleki od oceniania tego pod kątem FPS - bo jeśli tak mielibyśmy ocenić A:I to na dobrą sprawę właśnie liniowy do granic możliwości CoD możnaby oceniać w kategorii nie FPS ale raczej strzelanki rodem z salonu gier, gdzie trzymasz plastikowy pistolet w dłoni, a bohater jedzie po szynach w grze. ____________________________________ MU-TH-UR 6000
|
|
2014-10-23 19:40:30
|
|
|